czwartek, 7 maja 2020

Ze starego-nowe.

Dzień dobry Kochanie!
Na wstępie przypominam, że masz czas do poniedziałku na zrobienie zadania👍

A dziś...
Porozmawiamy o śmieciach- a dokładniej o ich segregacji i przetwarzaniu.
Czy Ty segregujesz odpady?
Mam nadzieje, że tak.
Bo to na prawdę bardzo ważne dla naszego środowiska, dla naszej planety i dla nas wszystkich.

Każdy śmieć powinien trafić do odpowiedniego kosza. Pamiętasz do jakiego? 
Do pojemnika na szkło (zielonego) wyrzucaj: szklane butelki i słoiki.
Do pojemnika na papier (niebieskiego) wyrzucaj: papier, tekturę, zeszyty, gazety, książki bez twardych okładek.
Do pojemnika na tworzywa sztuczne i metale (żółtego) wyrzucaj: puszki, kartony po napojach, plastikowe kubki (np. po jogurtach), plastikowe butelki, reklamówki plastikowe.
Do pojemnika na odpady organiczne, czyli bio (brązowego) wyrzucaj: obierki po warzywach i owocach, resztki żywności, przekwitłe kwiaty, liście. 

Resztę odpadów należy wyrzucać do tak zwanych pozostałości - artykuły higieniczne, opakowanie po maśle, zanieczyszczony papier


Spróbuj posegregować śmieci:

Przeczytaj uważnie tekst ze strony 12 "Marsz do kosza" Marcina Brykczyńskiego.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania

  • Dlaczego nie wszystkie śmieci powinny trafić do kosza? Które z nich nadają się do powtórnego przetworzenia?
  • W jaki sposób można wykorzystać posegregowane i przetworzone śmieci? 
Zrób krótką notatkę, możesz wykorzystać wklejkę. Napisz odpowiedzi na pytania do tekstu.


Teraz przygotuj ćwiczenia do języka polskiego.
Na górze strony 11 znajdziesz bardzo ważną informację. Przepisz ją do zeszytu jako uzupełnienie notatki. 

zad. 1 str.11 W naszej szkole cyklicznie organizowane są zbiórki makulatury, po to aby ją ponownie wykorzystać. Czy Ty masz pomysł co może z niej powstać? Pierwsze co mi przyszło do głowy, to papier toaletowy i zeszyty. A Tobie? Wykonaj ilustrację do tego zadania. 

Kolejne zadanie
zad. 2 str. 11 Twoim zadaniem jest połączyć w pary, śmieci, z nowymi rzeczami, które powstały po ich segregacji i przetworzeniu. Pierwszą parę wyrazów zrobiłam ja, kolejne to już Twoje zadanie😉

Następne ćwiczenia będzie wymagało od Ciebie uwagi i spostrzegawczości.
zad.3 str 12 Uzupełnij krzyżówkę nazwami przedmiotów, które nie powinny się w nim znaleźć.  Odczytaj odszyfrowane hasło wpisz i  jego definicję, a następnie zapisz go do zeszytu.

Zad.4 str. 13 To zadanie dla chętnych. Ale jest bardzo proste, wiec może warto je zrobić?


Na koniec pracy z językiem polskim , odrobina ortografii.
Pisonia u.
Pamiętasz na jaki kolor zaznaczamy U w wyrazach? Troszeczkę Ci podpowiedziałam😎

Dziś skupimy się na zakończeniach 
- uje
- uję 

Końcówkę -uję , gdy piszemy w pierwszej osobie ( 1 osoba- JA)
Końcówkę - uje, gdy piszemy w trzeciej osobie ( 3 osoba- ON, ONA, ONO)

Przykład:
Ja maluję obraz, a Tomek maluje ścianę. 
Ja gotuję doby obiad, a Zosia gotuje coś na kolejce. 

Zapisz informacje na temat pisowni uje i uję do zeszytu. 
Następnie wykonaj zadanie 5 str. 13.

Chyba czas na małą przerwę. 
Posłuchaj piosenki, możesz spróbować ją zaśpiewać. A może uda Ci się do niej poruszać?

Na koniec matematyka. Przygotuj podręcznik, ćwiczenia i zeszyt. Jeśli przy wykonywaniu działań jest Ci łatwiej, gdy używasz kolorów, to także je przygotuj.

zad 1.
Bartosz postanowił zrobić zbiórkę puszek po napojach. Udało mu się zebrać 62 kg. Na koniec akcji, otrzymał jeszcze 5 kg puszek od wujka. Ile kilogramów puszek udało się zebrać Bartoszowi?                                           ( zapisz obliczenia  i odpowiedź w zeszycie, pod dzisiejszym tematem lekcji)
Kolejne zadania tekstowe znajdziesz w podręczniku na stronie 29.
Przeczytaj uważnie teść, możesz zaznaczyć najważniejsze fragmenty ołówkiem. Pamiętaj jednak, aby po skończonej pracy, wszystko wygumkować. 

zad 3 str. 29 W tym zadaniu najpierw użyjesz odejmowania (możesz użyć rozpisywania), następnie wykonasz dzielenie (możesz użyć cosi dla ułatwienia). O tym, że tydzień ma 7 dni nie muszę Ci przypominać, prawda?

zad.4 str. 29
Rozwiązania oczywiście zapisujesz w zeszycie. 

W ćwiczeniach zad. 1 str. 42 Nie ma miejsca, na wykonanie rozpisywania. Zawsze możesz użyć brudnopisu. Zaznaczenie jedności i dziesiątek także może być pomocna.
W tym zadaniu musisz nie tylko wykonać odejmowanie, ale także sprawdzić wynik za pomocą dodawania. Czyli nic innego jak nasze BO.
Pierwszy przykład zrobimy w całości wspólnie
49- 5= 4bo 44+ 5 = 49
78- 7= 71 bo 71+......
65- 2= 63 bo
daje już liczysz samodzielnie

zad. 4 str. 42/ ćwiczenia to ostatnie zadanie na dziś! Zgonie z poleceniem, wykonaj je w zeszycie. 
Powodzenia!

Dla chętnych eko-krety 😃 

Jeśli masz ochotę, możesz jeszcze zerknąć na ten filmik.



Od odpadów do nowych produktów




Żegnam Cię w dniu dzisiejszym!
Do jurta👄












22 komentarze:

  1. Dzień dobry tu Karolina.
    Zadania wykonane.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam Karolina Damek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basia zrobione zadanie. Bardzo tęsknię za panią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uf...! Zadania zrobione.Pozdrawiam Liwia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry wszystkim.Zadania zrobione.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem anonim

    OdpowiedzUsuń
  7. Michałek-zadanka zrobione juz przed południem. Zapomnieliśmy napisać:) Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu może się zdarzyć! Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Dzień dobry zadanie wykonane .:)
    Bardzo się ciesze ze spotkania na skype
    Emilka S

    OdpowiedzUsuń