czwartek, 7 maja 2020

Dzień Ziemi.


Witam Cię Słoneczko! 
Kolejny tydzień wspólnej pracy zbliża się do końca, mamy piątek 😂!
Jeszcze tylko dziejesz lekcja i zasłużony odpoczynek!
Chyba, że jeszcze nie masz zrobionego projektu "Jak człowiek wpływa na środowisko?" , to czeka Cię pracowity weekend. Przypominam, że masz czas do poniedziałku.  



Na dziś zapanowałam więcej matematyki, na języku polskim mamy Dzień odkrywców, czyli takie podsumowanie wiadomości i informacji z całego tygodnia. Będę miała dla Ciebie także zadanie!
Zabieramy się do pracy!



Przygotuj podręcznik do matematyki, zeszyt i ćwiczenia. Oczywiście kolory, jeśli ich używasz. Zajmiemy się stroną 31 w podręczniku i  43 w ćwiczeniach.


Najpierw podręcznik.
Zad. 1  
Twoim zadaniem jest obliczyć brakujące ceny w każdym z czterech przykładów. 
Pierwszy zrobimy wspólnie!
Znamy wydaną kwotę 48zł,wiemy ile kosztował długopis 5zł, Naszym zadaniem jest obliczyć cenę plecaka.

48zł- 5zł= 43zł 
Ten przykład, jak i kolejne zapisz w zeszycie. Możesz rozpisywać działanie, jeśli tak Ci jest wygodniej!

Zad. 2 
Wykonaj zadania tekstowe. Możesz ołówkiem podkreślić sobie najważniejsze informacje, ale pamiętaj, aby to później zmazać. 

Zad. 3 
W tym zadaniu musisz obliczyć różnicę w ilości biletów dla dzieci i dla dorosłych.
RÓŻNICA to wynik odejmowania.
Zwróć uwagę, że masz dwa pytania! Czyli dwa obliczenia i dwie odpowiedzi. 

Teraz pora na ćwiczenia str. 43
zad.1 
Twoim zadaniem jest wstawienie odpowiedniego znaku pomiędzy działaniami. 
Najpierw jednak musisz obliczyć działania. Proponuję zapisać sobie wyniki nad nimi. Warto przygotować sobie także brudnopis, możesz także zapisać działania w zeszycie (to jednak jest nieobowiązkowe). I standardowo pierwszy przykład zrobiłam, aby Ci pokazać jak to wykonać. Znak wstawiony, a oto obliczenia:
59- 6= 53
49- 6= 46

Zad. 2
Dla Przypomnienia:
ODJEMNA-liczba od której odejmujemy kolejną liczbę
ODJEMNIK- liczna którą odejmujemy
RÓŻNICA- wynik odejmowania
Nie musisz wykorzystać wszystkich liczb. Ale postaraj się ułożyć jak najwięcej działań. Jedno działanie dla zilustrowania zadania:
90- 9= 81

Zad. 3
Pamiętaj o podkreśleniu najważniejszych informacji w zadaniu.

Zad. 4 
To zadanie dla chętnych!
Pracę zacznij od napisania pytania, następnie zapisz obliczenia i odpowiedz. 

Zad. 5 
Najlepiej będzie jeśli dla pewności wykonasz obliczenia w zeszycie. Jeśli uda Ci się od razu dobrać pary to świetnie. Obliczenia możesz sobie np. zacząć od najmniejszej liczby w każdym kwadracie. Przykład: 
42+ 6= 48 Pasuje, mamy tu liczbę 48

Matematykę na dziś mamy już za sobą! Ostanie zadanie z tej strony, także zostaje dla chętnych osób.   
Z języka polskiego czekają na Ciebie ćwiczenia.
Są one bardzo łatwe i z pewnością nie zajmą Ci dużo czasu.

Na koniec jeszcze przeczytaj uważnie tekst z podręcznika str.14-15.

Przeczytane? 
To teraz dowiesz się na czym polegać będzie Twoje zadanie związane z tym tekstem. 
Naucz się fragmentu ucznia o Twoim numerze w dzienniku oraz części wypowiadanej przez wszystkich uczniów wspólnie. Ja przygotuję dwóch ostatnich uczniów, gdyż rola nauczyciela nie została uwzględniona😎.
Co dalej?

Spotkamy się całą klasą we wtorek, o godzinie 15.00 na Skype i spróbujemy odczytać wspólnie "Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny"
Podoba Ci się takie spotkanie?
Czekam na odpowiedź w komentarzu😄

A teraz musimy się już pożegnać!
Życzę Ci udanego weekendu!
Do zobaczenia w poniedziałek na blogu.


















25 komentarzy:

  1. Witam w ten piekny dzień:) Zadania zrobione. Życzę miłego weekendu. Michałek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam zadania zrobiłam i życzę miłego weekendu.Liwia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam zadania zrobione i życzę miłego weekendu.(:
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry w piątek w taką ładną pogodę przed weekendem ;-).
    Nie rozumiem zadania 2 na str. 43 w ćwiczeniach do matematyki.
    Przepraszam za problem, ale Rodzice są zajęci i muszę sobie radzić sam.
    Czy może Pani pomóc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochany, tak jak podałam w przykładzie dobierasz liczy trójkami. Dwie tworzą działanie, a trzecia to wynik.
      Zerknij na mój przykład, wykreśl go sobie. Automatycznie zmniejsza Ci się ilość możliwości. Teraz wybierz sobie kolejną liczbę (dużą) np. 87, jaką "małą" możesz od niej odjąć? Może 3? i teraz wyniki. 87-3=84 mamy liczbę 84 prawda? To teraz ten przykład też już zaznacz. wiesz już o co chodzi?
      Jak nadal masz problem, to poproś mamę, żeby wykręciła Ci numer do mnie. Z chęcią pomogę bardziej.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Dziękuję za pomoc =).
      Teraz wiem o co chodzi ;-).

      Usuń
  5. Przeczytane?
    To teraz dowiesz się na czym polegać będzie Twoje zadanie związane z tym tekstem.
    Naucz się fragmentu ucznia o Twoim numerze w dzienniku oraz części wypowiadanej przez wszystkich uczniów wspólnie. Ja przygotuję dwóch ostatnich uczniów, gdyż rola nauczyciela nie została uwzględniona��.
    Co dalej?

    Spotkamy się całą klasą we wtorek, o godzinie 15.00 na Skype i spróbujemy odczytać wspólnie "Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny".
    Podoba Ci się takie spotkanie?
    Czekam na odpowiedź w komentarzu��

    Komentarz Miłosza:
    Bardzo mi się podoba ten pomysł! �� :-) =)

    Pozdrawiam bo to chyba na dzisiaj koniec =), Miłego weekendu!
    Miłosz D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę wszystkim miłego weekendu I zadanka oczywiście zrobione
    Mi się podoba ten pomysł ze skypem Pa i do widzenia 😁😀

    OdpowiedzUsuń
  7. Zadanie zrobione. Podoba mi się pomysł z czytaniem. Tęsknię za Wami. Pozdrawiam Basia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry zadania zrobione ale nie wiem który mam numer w dzienniku życze miłego weekendu😃🙋Kinia

    OdpowiedzUsuń
  9. super nie mogę sie doczekać wtorku .Ja jestem ostatnia co mam czytać ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się ze spotkania.Wojtek

    OdpowiedzUsuń
  11. Milenka zrobione :) Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń