wtorek, 12 maja 2020

Zboża na polu.

  Która godzina?
Pora na naukę!!!
Witam Cię Szczęście moje!!!
Bardzo się cieszę, że dziś się zobaczymy!
Jeśli Twój rodzic jeszcze nie wysłał do mnie wiadomości na skype, poproś aby to zrobił, najlepiej do 14.30. 
Spotykamy się o 15:00, może kilka minut wcześniej, bo już nie mogę się doczekać!!!
Jeśli nie pamiętasz swojego numeru w dzienniku, napisz mi o tym w komentarzu. 

A teraz już zabieramy się do pracy!!!
Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o upływającym czasie  i o odczytywaniu godzin na zegarze oraz o zmianach jakie zachodzą teraz na polach. 
Zaczniemy jednak od piosenki!


Spróbuj zaśpiewać tą piosenkę. Myślę, że refren znasz na pewno!
A może jakiś układ taneczny???
A może jakiś filmik dla mnie? (oczywiście nie jest to obowiązkowe!)

Trochę pośpiewane, trochę potańczone. Teraz czas na poznanie nowych wiadomości!

Która godzina?
Jak odpowiedzieć poprawnie na to pytanie?
Obejrzyj uważnie filmik, z którego dowiesz się jak prawidłowo odczytywać godzinę na zegarze wskazówkowym. 



Bardzo Cię proszę zapisz w zeszycie poprawny zapis i sposób odczytywania godziny. 
Następnie wykonaj zadanie 2 str. 32- kropeczka.

Zad. 1 
Odczytaj dokładną godzinę, która jest w tym momencie. Zapisz ją, dorysuj także zegar!

zad. 2
Dopasuj zegar do zapisanej godziny.



Kolejne zadanie to zad. 1 str. 33- podręcznik. 
Odczytaj godzinę zapisaną na zegarach. Spróbuj odpowiedzieć, ile minut upłynęło od 8:00?
To zadanie jest małym wprowadzeniem do jutrzejszych zajęć, o upływającym czasie.

To na koniec ostatnie zadanie!

zad.3
Narysuj zegar ze wskazanymi godzinami i podpisz je.
Godzina 14:50 (podpis: sprzątam po sobie)
Godzina 14:55 (podpis: korzystam z toalety)
Godzina 14:58 (podpis: czekam na spotkanie z kolegami)
Godzina 15:00 (podpis: spotkanie)

To nasz plan na dzisiejsze popołudnie :) Teraz już na pewno nie zapomnisz! 

Pod postem znajdziesz dodatkową kartę pracy dla chętnych.


Teraz mała przerwa! 
Zrobisz 5 niskich podskoków i 1 wysoki- takich serii 5.
Teraz pora na język polski.
Przygotuj podręcznik i ćwiczenia, przyda się także zeszyt. 

Całkiem niedawno rozmawialiśmy na temat prac wykonywanych wiosną na roli. Obecnie możemy już obserwować, jakie przynoszą one skutki. Na polach uprawnych pojawiają się już zboża, a rzepak cieszy widokiem swoich pięknych kwiatów! 
Myślę, że w ramach dzisiejszej lekcji wychowania fizycznego, możesz wybrać się na spacer i zaobserwować zmiany o których mówimy.

Jakie zboża sadzimy, jak je rozpoznać i do czego można je później wykorzystać.
Tego wszystkiego dowiesz się otwierając podręcznik na stronie 18-19

Przeczytałeś już Skarbie? To bardzo się cieszę!

Teraz już wiesz, że w Polsce uprawia się głownie

  • żyto
  • pszenicę 
  • owies
  • jęczmień 
  • kukurydzę 







Czy wierz, że... 
Zboża to trawy?
A jednak!
W dodatku mają kwiaty.




Gdy zboża już dojrzeje, zostanie skoszone, jego ziarno może mieć wile zastosowań!


Tyle teorii czas wykorzystać ją w praktyce! 
Zacznij od zrobienia notatki w zeszycie. Możesz wykorzystać wklejki zamieszczone na blogu. 

Zapamiętaj także!!!

Na koniec praca w ćwiczeniach.
Zad. 4 str. 18
Podpisz zboża znajdujące się na ilustracjach. Skorzystaj z podręcznika lub bloga, jeśli nie jesteś czegoś pewny.  Zwróć uwagę na pisownię.

zad. 5 str. 18 
To zadanie dla chętnych. 

Z mojej strony to już prawie koniec.
Dziękuję za współpracę i do zobaczeni! 

Pozostała praca dla chętnych

Możesz obejrzeć poniższe filmy




Możesz także obejrzeć film z cyklu Jedyneczka

Oraz karta pracy z matematyki

💖💖💖








12 komentarzy: